loading...

تناسب اندام

لاغری و کاهش وزن با رژیم کرفس کالری کم موجود در کرفس باعث شده است، متخصصان در تمام رژیم های غذایی از این سبزی استفاده کنند. در واقع یک فنجان کرفس خرد شده حاوی 16 کالری است. در این گیاه فیبر 

صدفی بازدید : 88 جمعه 26 مهر 1398 نظرات (0)

لاغری و کاهش وزن با رژیم کرفس

کالری کم موجود در کرفس باعث شده است، متخصصان در تمام رژیم های غذایی از این سبزی استفاده کنند. در واقع یک فنجان کرفس خرد شده حاوی 16 کالری است. در این گیاه فیبر رژیمی مفیدی وجود دارد که به کاهش اشتها کمک می کند. فیبر رژیمی به دلیل اینکه آب را در دستگاه گوارش چک می کند، موجب می شود تا افراد به مدت طولانی تری احساس سیری کنند. به طور کلی اگر افراد فیبر بیشتری به رژیم غذاییشان اضافه کنند در کاهش وزنشان تاثیر بسزایی دارد.

رژیم کرفس می تواند، با ساختاری مفید منجر به کاهش وزن شود. اما نمی توان در این رژیم فقط از کرفس استفاده کرد. زیرا علاوه بر اینکه ملین است، خود به تنهایی نمی‌تواند تمام نیاز بدن را برطرف کند. پس باید روزانه از این ماده غذایی به عنوان مکملی برای لاغری بهره گرفت.

 

راهکارهای عالی برای لاغری با رژیم کرفس

همانطور که گفته شد کرفس به تنهایی نمی تواند ماده غذایی برای لاغری به شمار رود. پس لازم است تا مواد غذایی دیگر در طول این رژیم را شناخت. استفاده از تمام گروه های مواد غذایی در کنار کرفس لازمست تا کاهش وزنی سالم و ایده آل حاصل شود.

  • ترکیبی از ماست، کره بادام زمینی و جعفری به همراه کرفس خرد شده به عنوان یک میان وعده عالی و یا وعده غذایی برای شام می تواند بسیار مفید باشد.
  • تهیه سالاد سبزیجات با موادی همچون سیب، کرفس و اسفناج در کنار غذا بسیار مفید است.
  • تهیه سوپ کرفس در طول رژیم کرفس برای وعده شام با مواد غذایی از جمله جو، کرفس، گوجه، هویج و شیر بسیار مفید و مغذی است. این سوپ به عنوان یک وعده غذایی اصلی گزینه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد گرسنگی است.
  • ترکیب کرفس به همراه انواع گوشت به عنوان یک وعده غذایی در ناهار بسیار مفید برای احساس سیری در طول روز است.
  • دم کرده برنج قهوه ای به همراه کرفس و تکه ای ماهی تن برای وعده‌های غذایی اصلی بسیار مفید است.
  • ماهی قزل آلا به همراه قطعه ای از ساقه کرفس و لیمو ترش، شامی مناسب در طول رژیم کرفس به شمار می رود.

مواد غذایی کم کالری و پرهیز از مصرف بیش از حد کربوهیدرات در طول رژیم کرفس بسیار مهم است. در حالت کلی قاعده و قانون خاصی در طول این رژیم وجود ندارد اما نکته مهم اینجاست که باید در هر وعده غذایی در طول رژیم کرفس از کرفس استفاده شود.

 

رژیم کرفس و فواید آن برای سلامتی

این ماده غذایی مفید حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بسیار زیادی است که در طول رژیم لاغری سبب می شود تا فرد دچار کمبود ویتامین ها و مواد مغذی نشود. با اینکه این رژیم غذایی کاهش وزنی سریع را به همراه دارد اما ممکن است سبب ضعیف شدن بدن شود. کرفس حاوی مقدار زیادی فیبر است که موجب می شود تا آب زیادی از بدن دفع شود.حتما بهتر است در طول این رژیم از آب بیشتری نسبت ب سابق استفاده شود.

رژیم کرفس موثر در کنترل فشار خون بالا و تنظیم کلسترول

همانطور که گفته شد کرفس سرشار از فیبر است و به همین دلیل می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود. ترکیبات اضافی از انواع چربی ها و کلسترول که در معده و روده ها جمع شده اند با خوردن کرفس و آب کرفس دفع می شوند.

تامین ویتامین C مورد نیاز در طول رژیم کرفس

کرفس سرشار از ویتامین C است که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. علاوه بر این گنجاندن سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C در برنامه های غذایی باعث کاهش ابتلا به سرما خوردگی می شوند و همچنین با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند.

مفید برای دستگاه گوارش و لاغری شکمی

نکته مهمی که در طول این رژیم غذایی ملموس است، مقدار فیبر بسیار زیادی در این ماده غذایی وجود دارد. فیبر سبب حرکت روده ها شده و از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند. سلامت معده و روده ها در گرو فیبر است که به وفور در کرفس وجود دارد.

از سویی دیگر آنتی اکسیدان های بسیار مفید موجود در این ماده غذایی سبب ایجاد پوشش مخاطی در سطح معده شده است. طی رژیم کرفس خطر ابتلا به بیماری های مربوط به معده مانند زخم معده، التهاب معده و روده کاسته می‌شود. فلاونوئیدهای کرفس از رشد انواع باکتری های مضر در معده و روده ها جلوگیری می کند.

آبرسانی به بدن در طول رژیم لاغری

در طول هر رژیم غذایی بدن مقدار زیادی آب از دست می دهد. برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست و همینطور پیشگیری از ابتلا به یبوست لازم است آب زیادی به بدن برسد. نکته مهم اینکه مقدار بسیار زیادی از مواد درون کرفس را آب تشکیل می دهد. بنابراین رژیم لاغری با کرفس به حفظ سطح مایعات بدن کمک می کند.

جلوگیری از سوزش سر دل طی رژیم لاغری با کرفس

بسیاری از افراد در طول رژیم غذایی خود از سوزش در این ناحیه رنج می برند. هنگامی که رژیم لاغری پیش گرفته می شود، گنجاندن کرفس در هر وعده غذایی می تواند به پیشگیری از این موضوع کمک شایانی برساند. رژیم لاغری با استفاده از کرفس، به افرادی که رفلاکس معده دارند، می تواند کمک کند تا لاغر شوند.

مواد مغذی موجود در کرفس

از کرفس به عنوان سلطان سبزی ها یاد می شود و مواد مغذی بسیاری را در ترکیبات خود دارد. قند بسیار ناچیز در کنار فیبر و پروتئین از ویژگی های این سبزی پر خاصیت است. یک پیمانه کرفس می تواند بیشتر نیاز بدن به کلسیم و سدیم را تامین کند.

اگر برای لاغری به دنبال یک رژیم غذایی مفید و سلامت هستید حتما کرف را در رژیم خود داشته باشید. زیرا با تامین فیبر و آب مورد نیاز بدن از ابتلا به یبوست جلوگیری خواهد کرد. ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم از دیگر مواد مغذی موجود در کرفس هستند. فولات، منیزیم، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک ترکیباتی هستند که این خواص این سبزی را از سایر سبزی ها متمایز ساخته اند.

 

نکات مهم در طول رژیم کرفس

  • مصرف آب و کرفس در هر روز از دوره رژیم کرفس
  • پرهیز از مصرف بیش از حد نشاسته و کربوهیدرات ها
  • پرهیز از مصرف بیش از حد انواع چربی
  • فعالیت بدنی مناسب و به انجام ورزش های هوازی حداقل 30 دقیقه در روز
  • کاهش دادن میزان مصرف مواد قندی

 

معجونی مفید برای بالا بردن چربی سوزی طی رژیم لاغری

مخلوط آب هویج با آب کرفس سرشار از مواد معدنی است. نوشیدن این معجون بعد از فعالیت بدنی، آب از دست رفته بدن را برمی گرداند. از سویی دیگر سبب جلوگیری از احساس گرسنگی و ابتلا به یبوست نیز می‌شود. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در طول رژیم لاغری با کرفس می تواند، توسط این نوشیدنی مفید و سالم تامین شود.

 

نحوه خوب استفاده از کرفس

کرفس یک ماده غذایی بدون کالری است و برخی افراد آنرا جزء خوراکی های کالری منفی می دانند. هنگامی که قصد پیش گرفتن رژیم برای لاغر شدن را دارید بهتر است از مواد غذایی که کالری منفی دارند بیشتر استفاده کنید. با این کار حجم بیشتر معده شما پر می شود و احساس سیری خواهید کرد. در نتیجه از ریزخواری و گرسنگی دائمی جلوگیری خواهد شد.

 بهتر است کرفس را به صورت خام مصرف کنید اما اگر لازم بود آنرا پخته مصرف کنید، سعی کنید آنرا نیم‌پز و بخارپز کنید. زیرا سرخ کردن، آبپز کردن و پختن کامل آن ممکن باعث از بین رفتن مواد مغذی موجود در آن شود.

 

سخن آخر

در طول این رژیم بهتر است از هر نوع مواد غذایی به اندازه متعادل استفاده شود. در طول رژیم های لاغری و کاهش وزن بهتر است از فعالیت ورزشی متناسبی استفاده شود. خوردن غذاهای فرآوری شده و فست فود سبب جمع شدن توده های چربی در بدن خواهد شد. در این دوران از مصرف آنها اجتناب کنید و غذاهای سالم را جایگزین کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 769
  • بازدید کلی : 4,455