loading...

تناسب اندام

رژیم بارداری و شیردهی اضافه وزن در دوران بارداری به دلیل وزن جنین و مایع جنینی یک امر طبیعی است. معمولا این اضافه وزن در حدود 10 تا 15 کیلوگرم است ولی بسیاری از بانوان مقادیری بیش از اعداد گفته شده ا

صدفی بازدید : 68 پنجشنبه 23 آبان 1398 نظرات (2)

رژیم بارداری و شیردهی

اضافه وزن در دوران بارداری به دلیل وزن جنین و مایع جنینی یک امر طبیعی است. معمولا این اضافه وزن در حدود 10 تا 15 کیلوگرم است ولی بسیاری از بانوان مقادیری بیش از اعداد گفته شده اضافه وزن پیدا می کنند که هم برای خودشان و هم برای فرزندشان می تواند خطر آفرین باشد. در این مواقع پزشکی که خانم باردار تحت نظر او است، مشاوره تغذیه ای برای کنترل وزن مادر را پیشنهاد می کند.

در دوران شیردهی مادران پس از زایمان از وزن اضافی جنین و مایع جنینی خلاص می شوند و مقدار زیادی از اضافه وزن دوران بارداری را کم می کنند، روند کاهش وزن با ادامه پیدا کردن دوران شیردهی ادامه پیدا می کند. مادران شیرده معمولا احساس گرسنگی دارند و همیشه در حال خوردن مواد غذایی هستند. بهتر است مادرانی که فرزندانی کمتر از شش ماه دارند برای مشاوره و بهره مندی از رژیم لاغری شیردهی یا دیگر رژیم های غذایی مخصوص شیردهی به متخصص تغذیه مراجعه کنند.

رژیم بارداری

معمولا رژیم بارداری جز رژیم هایی است که تاثیر زیادی به سلامت مادر و جنین وی خواهد داشت زنان باردار باید سعی کنند تغذیه بارداری را جدی بگیرند و در دوران بارداری از همه گروه های مواد غذایی استفاده کنند زیرا جنینی که در بدن آنها در حال رشد و شکلگیری است به همه مواد غذایی برای رشد نیاز دارد. این مواد غذایی اگر از طریق تغذیه تامین نشود. از بدن مادر تامین می شود و در آینده و با ادامه شیردهی و فرزندآوری بیشتری بیماری های زمینه ای زیادی مانند پوکی استخوان می تواند دامنگیر مادر شود. پس تغذیه و رژیم بارداری را جدی بگیریم تا با مشکلات سلامتی مواجه نشویم.

اضافه وزن در دوران بارداری همانطور که در بالاتر ذکر شد، امری کاملا طبیعی است و تغذیه مناسب و به اندازه در این دوران برای رشد جنین لازم و ضروری است، لذا رژیم های لاغری که در دوران بارداری رایج هستند اگر تحت نظر پزشک نباشند می توانند سلامت جنین و مادر را به خطر بیندازند.

رژیم شیردهی

رژیم شیردهی معمولا رژیم های پر کلسیم هستند چون در این دوران به ویژه وقتی نوزاد زیر شش ماه است و تنها از شیر مادر تغذیه می کند، نیاز به جذب کلسیم بالا است؛ پس مادر باید از موادی که کلسیم بالایی دارند استفاده کند و در کنارش از موادی که ریزمغذی های دیگر را نیز دارند استفاده کند تا از رسیدن آسیب به بدن خود جلوگیری کند و در رشد کودکش هم خللی وارد نشود. رژیم لاغری شیردهی می تواند به رشد بیشتر نوزاد اخلال وارد کند و سلامت مادر را به خطر بیندازد.

خوردن شیر گاو، لبنیات، تخم مرغ، موادی که سرشار از کلسیم هستند مانند خانواده کلم ها، انجیر، بادام و به طور کلی مغز ها می تواند منبع خوبی برای کلسیم باشد. در کنار این منابع استفاده از منابع مختلف غذایی از همه گروه های خوراکی در دوران شیردهی امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

رژیم لاغری شیردهی

هر رژیمی در دوران شیردهی که سبب لاغری شود می تواند برای مادر و فرزند زیان های فراوان داشته باشد. رژیم لاغری شیردهی به ویژه برای زمانی که نوزاد کمتر از شش ماه دارد و تنها از شیر مادر تغذیه می کند ممنوع است. اگر اضافه وزن مادر زیاد باشد و از ظاهر خود ناراضی باشد، پس از شش ماهگی نوزاد و وقتی نوزاد تغذیه از شیر مادر کاهش پیدا کرد، مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت رژیم لاغری می تواند در لاغری موثر باشد.

به یاد داشته باشید که رژیم لاغری شیردهی نباید شامل مواردی شود که به نوزاد یا مادر آسیب وارد شود و روند رشد نوزاد کند شود یا مادر علائمی مانند خستگی، بی حالی، گرسنگی و ضعف داشته باشد. بهترین راه لاغری در دوران شیردهی را می توان ورزش کردن دانست. رژیم لاغری در این دوران می تواند به مادر آسیب های جبران ناپذیری وارد کند که از آنان می توان به ریز مو، شلی پوست، ضعف بدنی، پوکی استخوان، ضعف ماهیچه و سوء تغذیه اشاره کرد.

سخن آخر

رژیم لاغری شیردهی آخرین راه برای لاغر شدن نیست، بهتر است مادران در دوران شیردهی تا سن شش ماهگی که نوزاد از خوراکی های دیگر هم تغذیه می کند، صبر کنند سپس اقدام به لاغر شدن بگیرند، این کار برای سلامت خود مادران هم بهتر است و نیز فرزند سالم تری هم خواهند داشت. اگر تصمیم به استفاده از رژیم برای لاغر شدن دارید هم بهترین کار مراجعه به متخصص تغذیه و استفاده از نظر کارشناسی وی است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط خرید موزر اصل در تاریخ 1400/12/22 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

خرید موزر اصل , خرید اینترنتی موزر , ماشین اصلاح موزر , ریش تراش موزر , قیمت موزر جهت دریافت و سفارش موزر با شماره های
09104444732 یا 09334444732 تماس بگیرید

این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 773
  • بازدید کلی : 4,459