loading...

تناسب اندام

از همین رو افراد به سراغ رژیم لاغری سریع می روند و تلاش می کنند تا از این طریق اندام ایده آل خود را بدست آورند اما نمیدانند که این مسئله میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به همراه آورد. از همین

صدفی بازدید : 49 سه شنبه 09 مهر 1398 نظرات (0)

از همین رو افراد به سراغ رژیم لاغری سریع می روند و تلاش می کنند تا از این طریق اندام ایده آل خود را بدست آورند اما نمیدانند که این مسئله میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به همراه آورد.

از همین رو با هر بار شنیدن جمله ای که در آن «کاهش وزن در سریع ترین زمان ممکن» وسوسه می شوند تا به سراغ پیروی از آن بروند اما باید بدانید که پیروی از رژیم های سخت؛ آسیب های بسیار جدی و جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند.

برای جلوگیری از این منظور و برای رسیدن به اندامی متناسب در این مقاله در نظر داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که بدون آسیب زدن به بدنتان به آن چیزی که مد نظر دارید دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

توصیه های لازم برای لاغری

در واقع برای اینکه بتوانید به اندام ایده آل برسید باید یک سری نکات را رعایت کنید که این نکات علاوه بر تامین انرژی لازم برای انجام حرکات ضروری بدن، کالری کمتری را جذب بدن می کند و کاهش وزن را برای شما به همراه دارد.

 

  • صبحانه بخورید

در اکثر رژیم های لاغری مخصوصا رژیم لاغری سریع که از سوی پزشکان و متخصصان تغذیه ارائه می شود، خوردن صبحانه ای سالم و مغذی که از پروتئین و غلات کامل و همچنین میوه به عنوان یکی از مهمترین وعده های غذایی یاد می شود.

زیرا رساندن این حجم از مواد مغذی به بدن کمک می کند تا سطح انسولین پایداری را در طول روز برای بدن فراهم آورد و همچنین از خوردن غذای زیاد در طول روز جلوگیری می کند.

طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند، افرادی که صبحانه کاملی را در شروع روز مصرف کرده اند در مقایسه با سایر افراد وزن بیشتری را از دست داده اند و همچنین توانسته اند کنترل مناسبی بر روی وزن خود داشته باشند.

 

رژیم لاغری سریع و صبحانه

 

  • روزانه مقداری زیاد آب بنوشید

همانطور که در جریان هستید نوشیدن آب باعث می شود که شما دفع ادرار زیادی داشته باشید و همین مسئله در دفع عفونت ها و سایر مشکلات به شما کمک می کند.

همچنین در بسیاری از مواقع افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند و به سراغ خوردن غذا می روند در صورتی که شاید یک لیوان آب، تنها چیزی باشد که در آن زمان به آن نیاز داشته باشند، از همین رو اگر بتوانید در رژیم لاغری سریع خود مقدار زیادی از نوشیدن آب را قرار دهید میتوانید به مقادیر اضافی کالری پایان دهید.

نکته کارآمد اینکه اگر نوشیدن آب برایتان سخت است، شاید نوشیدن چای میوه‌ای بتواند در این راه به شما کمک کند.

 

  • تعیین درست میان وعده در رژیم لاغری

یکی از مهمترین نکاتی که در یک رژیم لاغری سریع میتواند به شما کمک کند، خوردن میان وعده هایی هوشمند است. در واقع اگر شما بتوانید روزانه دو مرتبه میان وعده بخورید، نسبت به کسانی که از این قانون پیروی نمی‌کنند کاهش وزن بیشتری خواهید داشت.
در واقع در این راه شما باید یک میان وعده بین صبحانه و نهار قرار دهید و دیگری را بین ناهار و شام، البته هیچ غذایی را نباید بعد از ساعت 8 شب مصرف کنید.

وقتی شما میان وعده میخورید، به بدنتان کمک می کند تا سطح انسولین را دستخوش تغییرات زیادی نکند و همواره پایدار باقی بماند و در نتیجه از گرسنگی شدید و همچنین خوردن بیش از حد ناهار و شام جلوگیری می کند. میان وعده های سالم میتواند شامل آجیل، هویج کوچک و یا مقداری میوه باشد.

  • غذاهای مورد علاقه خود را حذف نکنید

دقت داشته باشید اکثر افراد به دلیل اینکه از پرخوری خود جلوگیری کنند، غذاهای مورد علاقه خود را در یک رژیم لاغری سریع حذف می کنند.

اما عملکرد درست به این گونه است که شما باید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید اما همواره تعادلی میان آنها برقرار نمائید. در این راه بگذارید یک راهکار پیش روی شما قرار دهم:

مثلا اگر کلوچه جزء غذاهای مورد علاقه شما به حساب می‌آید، میتوانید به جای خرید یک بسته کلوچه، تنها یک الی دو عدد از آنها را خریداری کرده و در طی مدت زمان معین شده‌ای میل کنید. مطمئنا خوردن غذاهای مورد علاقه‌تان لذت بیشتری دارد اما کلید موفقیت در آن رعایت اعتدال است.

 

  • مصرف ماهی

ماهی همواره به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی در یک رژیم لاغری شناخته می شود. همانطور که میدانید ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و برای سلامت مغز نقش اساسی ایفا می کند.

علاوه بر تمامی مواردی که به آن اشاره کردیم؛ ماهی کالری پایینی داشته و بسیار مغذی می باشد. امگا 3 موجود در ماهی میتواند ابتلا به سرطان را در افراد به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد و برخی از التهابات مانند آرتروز روماتوئید را نیز بهبود بخشد.

اما نکته اینجاست که برخلاف ماهی، مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز فرآوری شده که از جمله بارزترین آنها میتوان به سوسیس و کالباس اشاره کرد، احتمال ابتلا به سرطان‌های خاص را افزایش می دهد از همین رو متخصصان تغذیه مصرف این نوع مواد را تا حد امکان ممنوع می کنند.

 

رژیم لاغری سریع با مصرف ماهی

 

  • باید در هر وعده پروتئین بخورید

پروتئین از جمله مواد غذایی محسوب می شود که در اکثر رژیم لاغری سریع به عنوان مهمترین عوامل سیرکننده شناخته می شود. زیرا سرشار از کربوهیدرات و چربی بوده و این امکان را فراهم می آورد که در مدت زمانی طولانی احساس سیری داشته باشید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده پروتئین ها به حفظ توده ماهیچه ای کمک می کند و سوزاندن چربی را سرعت می‌بخشد.

از همین رو اگر بتوانید پروتئین هایی سالم مانند سفیده تخم مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا و انواع مغزها و حبوبات را در وعده ها و میان وعده های غذایی خود بگنجانید نقش بسیار زیادی را در کاهش وزن خود ایفا کرده اید.

  • معده را با سبزیجات پر کنید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که رژیم لاغری سریع را در پیش گرفته اید و در این رژیم مصرف هر گونه میوه جات و البته سبزیجات را کنار گذاشته اید باید بدانید که یکی از بزرگترین اشتباهات عمر خود را انجام داده اید، به گفته پزشکان این کار یکی از متداول ترین اشتباهاتی است که از سوی متخصصان و البته بیماران صورت میگیرد.

در واقع میوه ها و سبزیجات سرشار فیبر بوده که اگر بتوانید آن را در رژیم لاغری سریع خود قرار دهید در افزایش طول عمر خود نقش بسزایی ایفا کرده اید.

علاوه بر آن فیبر به هضم غذای شما کمک کرده و علاوه بر جلوگیری از یبوست، منجر به کاهش کلسترول خواهد شد. اکثر متخصصان تغذیه بیان می کنند که زنان به صورت روزانه باید چیزی حدود 25 گرم و مردان 38 گرم فیبر دریافت نمایند.

نکته دیگری که باید که باید بدانید این است که اگر تصمیم ندارید که وزن خود را کاهش دهید میتوانید با مصرف میوه ها و سبزیجات کنترل درستی بر وزن خود داشته باشید.

  • سفارش غذای سایز کوچک در رستوران

یکی از بهترین راهکارهایی که میتوانید در رژیم لاغری سریع در پیش بگیرید این است که یک غذای سایز کودک را به منظور کاهش دریافت کالری برای خود سفارش دهید. این روزها اگر به رستوران ها مراجعه کنید متوجه خواهید شد که این سایزها بسیار متعارف هستند و امروزه تا حدود زیادی عادی به نظر میرسد.

البته یک راه حل دیگر نیز برای شما در نظر داریم و آن این است که از بشقاب و یا ظروف کوچک برای میل کردن غذاهای خود استفاده کنید. این روش کمک می کند که سهم غذایتان بسیار بیشتر به نظر برسد، از همین رو اگر ذهن آماده ای داشته باشید مطمئنا شکم شما نیز راضی خواهد بود.

 

  • غلات کامل

غلات کامل به عنوان یکی از منابع اصلی دریافت ویتامین و مواد معدنی و علاوه بر آن فیبر می باشد و با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که غلات کامل خواص خارق العاده ای بر روی سلامتی افراد خواهد گذاشت. از همین رو مصرف آن را نه تنها در یک دوره رژیم لاغری سریع بلکه باید به طور مداوم رعایت کنید.

شما میتوانید غلات کامل را در مواردی همچون نان گندم سبوس دار، پاستای گندم سبوس دار و برنج قهوه‌ای پیدا کنید که البته مصرف این موارد کمک می کند تا مشکلاتی همچون بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی و برخی سرطان ها مانند سرطان سینه و کولون را کاهش دهید.

علاوه بر این غلات می تواند در کاهش وزن افرادی که از شکم های گرد، بیماری دیابت، فشار خون رنج می برند نقش مفیدی ایفا کند.

  • از لبنیات کم چرب استفاده کنید

لبنیات سرشار از کلسیم و ویتامین D است و همانطور که میدانید بیشتر از 30 درصد خانم های بالای 50 سال از مشکل کمبود کلسیم و ویتامین D رنج می برند. علاوه بر تمام خواصی که لبنیات کم چرب با خود به همراه دارد، باید بدانید که میتواند کاهش وزن را برای شما فراهم آورد.

در واقع تحقیقات نشان داده افرادی که به صورت روزانه لبنیات کم چرب مصرف می کنند 38 درصد بیشتر از سایر افراد دچار کاهش وزن می شوند. از همین رو مصرف لبنیات کم چرب را به طور حتم در رژِیم لاغری خود قرار دهید.

 

رژیم لاغری سریع با مصرف لبنیات

 

  • قفسه ها را از اقلام چاق کننده پاک کنید

اگر کابینت منزل و محل کارتون رو پر از چیپس و تنقلات مضر کرده اید و یا اینکه در فریزر شما فقط بستنی پیدا می شود باید به شما بگوییم که پیروی از یک رژیم لاغری سریع برای شما کاری بسیار سخت خواهد بود.

از همین رو اولین و بهترین راه حلی که پیش روی شما قرار دارد این است که این خوراکی های وسوسه انگیز را از خود دور کنید و قفسه هایتان را از هرگونه خوراکی های چاق کننده خالی کنید.

اگر در بسیاری از مواقع متوجه شدید که دلتان لذت چنین خوراکی هایی را میخواهد بهترین راه این است که برای بدست آوردن آنها از خانه خارج شوید و پیاده به سراغ خرید آنها بروید. این کار کمک می کند تا علاوه بر از دست دادن کالری سرحال تر شوید.

  •  آدامس بجوید

شاید باور این مسئله کمی سخت باشد اما در بسیاری از رژیم های لاغری مخصوصا رژیم لاغری سریع، جویدن آدامس یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تا وزن خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

در واقع شما باید به این مسئله پی ببرید که جویدن آدام هورمون هایی را در مغز ترشح می کند که حامل پیام سیری به مغز می باشند. از همین رو پزشکان و متخصصان اغلب به افرادی که جویدن آدامس را دوست دارند توصیه می‌کنند که در حین درست کردن غذا و یا تماشای تلویزیون آدامس بجوند زیرا در رسیدن به اندامی ایده آل به آنها کمک شایانی می کند.

البته باید بدانید که استفاده از آدامس هایی بدون شکر به سالم نگه داشتن دندان هایتان کمک می کند.

  • به اندازه کافی بخوابید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند کمبود خواب می باشد و لازم است که بدانید در بسیاری از موارد این مسئله میتواند با چاقی مفرط همراه شود.

در واقع زمانی که بدن دچار کمبود خواب می شود هورمونی به نام هورمون گرلین که همان هورمون محرک اشتها است را از خود ترشح می کند و در عین حال بدن را با کمبود هورمون لپتین که همان هورمون سیر بودن می باشد دچار می کند.

از همین رو بیان می شود که اگر شما بتوانید خواب کافی و مناسبی را برای بدن فراهم آورید احساس راحتی و سیری بهتری خواهید داشت و در نتیجه از خوردن تنقلات غیرضروری نیز جلوگیری خواهید کرد.

 

سخن پایانی

در این مطلب توصیه‌های بسیار مهم و تاثیر گذاری برای لاغری ارائه شد. مصرف مواد غذایی مفید به جای مواد غذایی مضر در کنار یک ورزش منظم می‌تواند علاوه بر اینکه لاغری را ایجاد می‌کند، ضامن حفظ سلامتی، طول عمر و کیفیت عمر را به همراه داشته باشد. با انجام نکات ارائه شده در این مطلب از زندگی سالمتری بهره‌مند خواهید شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 758
  • بازدید کلی : 4,444